Velkommen

Hei hei. Så flott at du har oppdaget min blogg. Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg , så finner jeg deg igjen. De best ønsker til deg fra meg

tirsdag 6. november 2012

Jeg driver m aktiv forbredelser....

....til vinterens aktiviteter...gurimalla!!!!!
det var faktisk ganske ok å være med i slalom-bakken, for to år siden!!!
Men gleder jeg meg nå?
tenk så hyggelig da....vi fire, mor, far og to barn, en gutt og ei jente, aktiv som f.....suser vi nedover de bratte sidene og kan på ingen måte kommer fortere nok opp igjen på toppen.....for deretter og sette utfor igjen.

Dette kunne gjerne stemme det, men greia er at det er ikke sånne festlige tanker oppi huet mitt når.....Jeg føler jeg setter livet på spill, bare denne greia av en heis som frakter meg oppover og oppover....husker en gang jeg satt der, prøvde alt jeg kunne å se " lett og ledig" ut, men sannheten var at jeg klamret meg til heisen...nesten sånn at jeg bare på den greia ble støl i bena, FØR jeg satte utfor...og mens jeg satt der,  som om det er den naturligste ting å gjøre en tirsdag kveld, suser min 5 åring nedover.....med ett smil så stort at det syntes gjennom polstringen av en hjelm, mens faren kom noen meter bak, så fornøyd over at  HANS sønn fant glede i denne utforkjøringene....gud bedre meg!!!

Så fint det er når hele familien sammen kan gjøre noe.....
Så koslig med hele familien i utforbakkene, opp og ned og opp og ned....men nei!!
Det var helt ok da barna var små og jeg kunne "gjemme " m bak denne selen som var festa fra meg til barnet.
en annen ting jeg ruer meg til og;
Det er jo fanken meg så kaldt!!!
Båder her og der!!!
OG- det kan jeg jo ikke si høyt for da får jeg bare ett blunk fra familiens "overhode" samt at blikket sier noe som   " kle-nå-på-deg-nok-og-beveg-deg-hele.tiden"

Nei, jeg får psyke meg opp merker jeg.
Jeg er jo blitt så gammel nå at det er ikke så farlig å drite seg ut, men jeg trenger jo da ikke gjøre skam på mine barn da......jeg liker ikke tanken på at de tar det som en selvfølge at mor er hjemme....og at dette er noe kun for far og barn-.....
el kanksje jeg må innse det?
"Hvorfor skal du være med, mamma? " sa lille Tuva i fjor.
Hmmmmmmm......og jeg som trodde at jeg virkelig hadde svelget tusen kameler og virkelig bidratt til familiedag i slalombakken...(det hadde ikke festet seg i hennes kranie at jeg faktisk har vært med...)
Men nei!!
De var der mange ganger uten mammaen, men hjelpe meg da!!!
Noen ganger var jeg da med og da er det urettferdig at de husker KUN de gangene det bare var det to og FAR....

Vel, det er nok noen dager og uker før spørsmålene ang slalom kommer, så enten får jeg ta saken opp med meg selv og finne uante sider ved meg selv, el så får jeg la dette bli en far og barn greie......ikke det at det siste er vanskelig å fordøye.....
Når sannheten skal sies er det vel de revnende likgyldig om jeg er der el ei, for en ressurss i bakken vil jeg hverfall aldri fungere som.......

Ha en strålende dag alle mann!!!

De beste ønsker fra ida

ps. jeg fryser bare ved tanken på å tre bena mine ned i disse svære slalomskoa og.....bevege seg for å holde varmen???
Ærlig talt!
Hvordan skal man gjøre det da, for jeg må jo selvsagt stå å se på barna og...hvor flinke de er blitt osv.....
konklusjonen er klar:
Stemmer for oppmøte i skibakken i høyest nødvendige situasjoner!!!

13 kommentarer:

  1. Ha, ha, herlig innlegg!
    Kjenner meg igjen, det er ikke alt man trenger å være med på..
    Lykke til med utfordringen :)
    Klem

    SvarSlett
  2. Nei men kjære deg da!!!
    Sikker på at du offisielt er kjempeflink til å stå på ski du som er fra vakre Voss!
    Men sant nok man blir nok mer pysete med årene og jeg er type fjolls til fjells dame så jeg stemmer for å sitte pent å se på!
    Noen må jo passe på tingene og ha klar kakao osv....og ikke minst se på!
    Egentlig skulle jeg virkelig ønske jeg kunne stå på ski... suse nedover mens håret flagret i den iskalde vinden og se dødskul ut....
    Men nei...det blir ikke sånn,ikke fordi jeg ikke vil,men helsen min setter en stor stopper for det.Begge mine ankler er ødelagt og det har de desværre vært hele livet og nå er de verre en verst....pytt.. på blogg er alt bra!!!
    Ikke ofte jeg skriver om dette....så ferdig med det!
    Tipper du kommer til å gi jernet jeg...du virker som en tøff og kuuul mamma.
    Snakkes da sugar!
    Klem Camilla.

    SvarSlett
  3. Hei,
    Hi, Hi artig innlegg. Er nok mange som kjenner seg igjen her. Er slettes ikkje glad i alle disse vintersysslane sjølv heller. Men kjekt at borna er nokre resarar i bakken.....
    Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg.....koselig.
    Kjekt at du vil følge meg :))

    SvarSlett
  4. Hihi det er 20 år siden eg var sist i ein slalombakken og trur eg ikkje hadde turt meg opp verken i heis eller stått nedover på ski,men at det ser stiligt ut med kult utstyr og ein suser nedover,haha er ikkje sån i virkeligheten her nei;)
    Fin fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. He he herlig innlegg. Synes du er knall tøff som i det heletatt vurderer det. Ikke planer om jeg skal sette utfor de bratte bakkene igjen. Det er virkelig mange år siden jeg i det hele tatt tenkte tanken på at jeg tørr ha slalom ski på beina.
    Nå ser det iallefall ut som vi får nok snø:-)
    Ønsker deg en super duper dag.
    Klem Tone

    SvarSlett
  6. DU er nå god også da, Ida!! Men her skal du få ett godt råd som jeg som jeg har plukket opp etter å ha bodd mange år på ett av Norges største vintersportssteder og som jeg har sett mange mammaer følger: Bli med på tur, og kjør et tur eller to før du finner deg en koselig plass, enten langs løypa eller i bunnen av bakken. Slå deg ned med sausekinnsunderlaget og sekken med kakao, litt sjokolade og boller og nyt vintersolen. Og ta med fotoapparatet - for da kan du fotografere de talentfulle alipinst-spirene - det får du jo ikke gjort når du suser nedover bakken selv. Familien kommer helt sikkert innom deg på hver eneste runde, for de vet jo hvor du er og hva du har i sekken.
    Kos deg!!
    Titti-klem!

    SvarSlett
  7. Hallo snupp!
    Kom igjen og blogg litt da.....sånn at jeg får le litt og sånn!
    Håper alt er vel!

    God helg snart da du!
    Smil og klem
    Camilla.

    SvarSlett
  8. Gratulerer; du har vunnet på gavedrysset mitt. Titt innom bloggen og se hva :-)

    Lottemora

    SvarSlett
  9. Å hei igjen min søde!
    Håper du koser deg i juletiden!
    Savner innlegg hos deg,men travel tid nå da!
    Uansett så ville jeg bare ønske deg en vidunderlig uke som kommer.

    Smil og klem fra meg du vet...

    SvarSlett
  10. Å så glad jeg ble for at du hadde vært innom!!!
    Godt nytt år og gleder meg til du er "tilbake"....

    Du er en raus dame du!

    Gode klemmer og smil fra meg.

    SvarSlett
  11. Bare innom for å si: GOD HELG!

    Klem fra meg du vet :)

    SvarSlett
  12. Hei hei i solen!
    Takk for hilsen via Hilde....Såå koselig!
    Håper du har det bra og snart blogger litt igjen:):):)

    Ønsker deg en superfin påske snart.

    Klem klem Camilla.

    SvarSlett
  13. Å hei skjønneste Ida!
    Sååå koselig at du var innom meg!
    Håper du har det bra!
    Blir så kjekt om du blogger litt igjen......jeg venter til du er klar:))))
    Dine ord gjorde meg varm om hjertet:))

    Ha en fin fin dag skjønne du!

    God klem fra Camilla .

    SvarSlett