Velkommen

Hei hei. Så flott at du har oppdaget min blogg. Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg , så finner jeg deg igjen. De best ønsker til deg fra meg

mandag 7. mai 2012

Tenk at jeg eier en sånn skikkelig jernseng. På ordentlig!!!

  Så er den kommet på plass.
En ordentlig jernseng av ypperste klasse...litt skryt må jeg bevilge meg....
Mange har vel fått med seg at den egentlig skulle til Tine, og stå der i gangen hos de, men neida!!!
Stakkars Tine, etter flere år m leting etter den "perfekte" jernseng, dukket denne opp, og gleden var optimal.
Helt til hun oppdaget at den ble for lang der den var tenkt, og jeg la inn veto når det gjaldt å besøke en smed....
At man kan få en indre sorg av "daue ting" som jeg sier, er så, men det er faktisk ikke bare bare og kvitte seg m noe man setter stor pris på.
Så for å gjøre en lang historie kort, jernsenga kom til meg, og min dyrebare speil-kommode gjør idag nytten i Tines gang.
 Tine ble m meg hjem en lørdag etter jobb, og vi ordnet og vasket, dro møbler hit og dit og frem og tilbake. Det ble tom vasket bakunder og der hvor jeg ikke kommer til hver uke.......OG, når Tine hadde slept m seg ting og tang dit hun mente var best, kom jeg og lurte på om ikke vi kanskje burde "snu" det hele.....fordi det må være litt praktisk der oppe på loftstuen og........
Og med like stor iver som tre timer tidligere, styrte Tine på........


 Jeg er kjempefornøyd, og har laget en sånn ekstrem viktig regel der oppe......
Barna har sin side av stua, hvor de kan leke og slenge seg opp og ned, men det går en usynlig strek sånn omkring litt over midten av arealet, og der, der er det ikke tillat m barneben!!!!!
Jeg så strengt på mine to undersåtter mens jeg forklarte dinne nye "loft-stue-reglen" og la tyngde på at denne reglen her oppe er nesten like hellig som at man MÅ BARE  pusse tenner hver morgen og kveld, og når de har venner på besøk, må de passe på.....det skal ikke, under noen omstendigheter, være ok å hoppe i denne senga!!!!
Min 9-åring lurte så på hva jeg i all verden skulle m denne greia her.....det at den bare skal stå der, er for han ubegripelig, men så skal nå verken han el pappaen bry seg noe mer om den saken tenker jeg i mitt indre.....Jeg skjønner tankegangen, og greia er at han har så rett så rett......
Tenk å sette en sånn nydelig seng til pynt, der oppe hvor barna leker.....
.vel, jeg skal bruke den, for der skal jeg ligge, når jeg en høstkveld skal utøve det disse reklamene viser oss på tv og som sier at jeg  da vil få en avslappende  og harmonisk stund.
Jeg mener da disse damene som koser seg m en kopp te, kliner hele trynet inn i agurkmasse, for å gjøre huden myk og fin. Så skal jeg ha på meg en sånn deilig stoooor skjorte fra min mann, tre noen stikkende ullsokker på bena,( de må være ekstra store for da ligger de i sånne fine folder rundt de barberte leggene mine)
Så er det å finne en god bok, for så å legge seg ned i denne flotte jernsenga, som selvsagt er fylt opp m puter m hardangersøm.......
Det kan jeg se for meg, men det er jo heldigvis lenge til høsten.....så til da skal jeg nå og da bare legge meg der.
F.eks når barna skal legge seg og jeg skal være i nærhetene. Hvis jeg da legger meg i jernsenga og lurer litt på det ene og det andre, slipper jeg og brette klær el stryke noe mens de sovner......
Jeg skal nok få brukt den!!!
Så, hjertlig velkommen til nye følgere. Jeg er stum jeg.
Gurimalla så smart disse bjørnene er...de legger seg i dvale og dukker opp nå de finner det for godt. Uten dårlig samvittighet kan j tenke meg.
Jeg har ikke orket å blogge jeg.
Men nå er den epoken over og alt jeg nå har lagret inni hodet mitt, i løpet av en mnd, må ut på en el annen måte......
Ha en strålende ettermiddag alle sammen!
I morgen skal jeg fortelle om to norske, virkelig barske menn!!!!
Disse to, dro ut i en liten båt,en kald februar dag i 1922.
De skulle ut og lete etter en kjekkas av en tøff type, som ikke kom for å feire jul sammen m de på Svalbard, som avtalen var......hvordan det hele ender???
Gud, dette er da en interiør blogg, og hva har disse to m det å gjøre???
Fint lite, men jeg oppdaget noe da jeg leste om disse to. Hva det er, kommer en annen dag.

De beste ønkser fra Ida



7 kommentarer:

  1. Fryder meg over både bilder, en vakker seng og din gode fortellerevne!!
    At sengen brukes titt og ofte er godt å vite
    Kos deg du, både nå og til høsten
    Klemmer i fleng

    SvarSlett
  2. Hei Ida, den sengen passet kjempefint hjemme hos deg da! Har jo fått en sniktitt av senga hjemme hos deg på bloggen til Tine. Så mange flotte ting du har på loftet! Alt er så gjennomført plassert! Senga og alt er bare så flott. Elsker slike gamle kofferter som du har. Har ikke rotet meg til å skaffe meg slike. Spørs om jeg må gå meg en tur forbi en dag jeg også! :-) Blir høyt å hoppe for å titte gjennom loftsvinduet da.. :-)

    Ha en flott ny uke kjære Ida!

    SvarSlett
  3. Du er hjertlig velkommen når som helst.
    Skal du ha en koffert el to så si bare ifra. Tar med meg fra jobb så kan du få se det her hjemme hos meg. så da sier jeg bare; vi sees da.
    Klem fra ida

    SvarSlett
  4. Så herlig en jernseng , den passet jo supert hjemme hos deg.
    Prates
    Klem Tone

    SvarSlett
  5. Den senga passet godt inn hos deg. Skjønner godt Tine som var lei seg over at den ikke passet i størrelse. Likte godt den hylla med småbilder over også. En helhet som minner om gamledager, og sånt liker vi;) Ha en fin-fin mandag!

    Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  6. Nå har jeg kost meg inne hos deg, du skriver så bra!! Og masse nydelige bilder.
    Hvis jeg er i Trondheim, skal jeg ta en tur innom butikken :)

    Tusen takk for veldig hyggelig kommentar inne hos meg, jeg legger meg til som følger.

    Gleder meg til fortsettelsen :))

    Klem Therese.

    SvarSlett
  7. Takk for besøket hos meg. Så flott seng du har fått :) .
    Skriver "svar" til deg på bloggen din også jeg, slik at du ser..
    SÅ hyggelig kommentar, tusen takk! :)
    Hyggelig du liker bildene mine, jeg er glad i å ta bilder, men driver fortsatt å gjør meg kjent med mitt "nye" kamera. Er ikke noen rææser på symaskinen men jeg har sydd noen putetrekk tidligere. Kom over denne "stryke" metoden i forrige uke, så den må nok testes ut på puter også.
    God helg til deg også.

    SvarSlett