Velkommen

Hei hei. Så flott at du har oppdaget min blogg. Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg , så finner jeg deg igjen. De best ønsker til deg fra meg

tirsdag 20. mars 2012

Hva en gammel skuff kan brukes til....

Jepp!!!!

Noe kan den brukes til, faktisk flere ting må vite.
Min mann hadde nok funnet fram litt krefter og ødelagt hele greia, for så å fyre den opp i ovnen......men BARE om skuffen lå rett fram foran han da.
Han hadde på ingen måte gått og lett etter skuffer hos en nabo m ett spennende loft el utehus.
Det går likssom en grense kan jeg tenke meg at han sier til seg selv.....

Og han om de!!!!
Godt ikke disse skuffene havnet i hans hender først da, for disse gamle og forferdelige stygge, brune og illeluktende skufferne  hadde da fort blitt til aske..........når han omsider fant ut at de kanskje sto i veien for noe annet vel og merke.
Men skuffen endte opp som ett serveringsbrett m gode håndtak på begge sider
 Egentlig satt vi på  JOBBEN,  og sonderte terrenget over hva vi kunne lage ut fra disse skuffene som ble slengt etter meg en torsdag.

Og, selv om nett detter er litt vondt å innrømme, kom den beste ideen fra jobbens store mann!!!!

Far tok de med hjem, kuttet litt her, strøk litt der, malte her og der, samt pusset og gnigget en evighet, tror jeg, og da han kom på jobb dagen etter, hadde han noe greier under armen......og det var disse brettene.
Sånne brett brukte man før, til baking vel og merke. Da holdt mel og deig seg på plass og lite søl ble også.
Dette m melet har jeg funnet ut er ett lite kapittel for seg og min vesle 6åring....men nå har jeg jo en grei måte å forklare at melet skal være her og her og bare der.........

Så disse gamle skuffene kan brukes til mangt!!!!

Ha en flott ettermiddag alle og enhver!!
De beste ønsker fra bollapinnsvin

4 kommentarer:

  1. Oj så smart, det var et godt tips :)
    Min mann hadde nok knust dem og med smil om munnen sittet og sett de brenne i ovnen...ja smilet var pga varmen de trebitene skapte ;)
    Bra det fins kreative mennesker rundtom som kan gi oss andre slike flotte tips :)
    Ha en fortryllende dag
    Laila

    SvarSlett
  2. Hei hei.
    Herlig historie:)
    Nydelig blogg du har.
    Ha en forsatt en fin fin dag!

    Beste hilsen Camilla.

    SvarSlett
  3. Ble jo kjempe lekre.
    Klapp på skulderen til den kreative mannen.
    Klem Tone

    SvarSlett