Velkommen

Hei hei. Så flott at du har oppdaget min blogg. Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg , så finner jeg deg igjen. De best ønsker til deg fra meg

onsdag 14. september 2011

Sånn kunne jeg ha hatt det....

Sånn her.....det er jammen ikke lenge siden jeg og barna sto sånn...hva gjør man ikke for å aktivisere barna og få de litt trøtt.....!!!
Men her sitter jeg, Midt-Norge, Trøndelag, liten bygd!!!
I regnet!!
Det har vært mye fint vær her, det skal sies, men på Naxos, hvor vi er hver sommer, er det fint HELE tiden.
Vel, det beste m dårlig vær, er at jeg har god samvittighet her jeg sitter. Faktisk m en god bok, men kaffen er blitt kald da jeg glemmer og drikke underveis...aldri blir det slik jeg ser på tven......kanksje jeg skal bruke dobbelt opp m sånn derre Dr. Greve såpe...da blir alt så flott har jeg fått med meg!!!
Nå hadde jeg dog ikke tenkt å dirve sånn turistinfo, el vise fram disse to jeg har bært med meg i magen i 18 mnd. til sammen, (gurimalla-det var nesten imponerende lenge....), men sjekk den vakre benken da.....så vakker!!!
Inni et smug, da på denne vakre Naxox-øya, ser jeg noen, veldig hårete, greske menn...ikke sånn gresk-gud-vakker, men sånne litt eldre, m lite hår på hue, men mye andre steder på kroppen, og disse menna drev m litt...ja, hva gjorde de der egentlig mion tro?
Husker ikke jeg, men poenget var at de hadde slengt avgårede noen sånne friser....fine, store, vakre, som hadde godt kunne bli m meg hjem.
Men jeg sto forsteinet til bakken!!!
Nett denne dagen hadde vi vært på biltur, noe som ble gjort kun en gang på 24 dager, av ulike grunner, og av alle de utfordinger det medbringer, legge det sammen m at jeg kom hesblesende, tørst og m en lite flaternede framferd, rundt hjørnet der disse halv-gamle greske mennene sto, pluss at det greske språket ikke faller seg naturlig for meg,  hadde jeg nok ikke vært verdt å høre på en gang....men jeg skulle så gjerne ha likt å vite hvor de hadde tenkt å kaste disse frisene......
Og det var jo ikke bare en frise  må vite...det var mange!!!!!
Disse, samt denne nydlige benken hvor isen ble inntatt, da benken sto i en stråle m skygge, kunne nok ha stått i mitt hus også.
Det er bare ikke helt lett å fa dette m seg...hvor mye kan du ha med deg i bagsje??
20 kg pr sete???
Konklusjonen min er at, ikke har de bare fint vær, HVER dag, de har mye vakre, matrielle ting, disse grekerene, som jeg gjerne skulle hatt for en billig penge.....
Tror jammne meg jeg kunne ha fått kjøpt noe og, i disse litt kinkie økonomiske situasjonen Hellas er i.....men neida!!!!
Da skal jeg ut og male litt....ferdig m en kommode, snart ett skap også begynner jeg på disse kirkebenkene mine......i regnet!!!
Er jeg litt sånn negativ her nå?
Egentlig prøver jeg og styre unna folk som sutrer for mye, for vips så er jeg der og....og det er ikke noe kjekt!!
Nei, jeg må glede meg over at på ei lita øy, uti ett hva, er det noen som sikker sitter og inntar en is på en vakker benk.
Så heldige de er, tenker jeg
Og presser frem ett smil!!!
Ha en strålende dag!!!!
De best ønsker fra Bollapinnsvin



1 kommentar:

  1. Mmmmm, deilig å drømme seg bort til Hellas og leve på ferieminnene ;)
    Fantaserer litt om sydentur neste år - og da skal jeg legge inn gode ord for Hellas (som nok er favoritten min også)
    Synes du er flink som har maleprosjekt på gang. Her er prosjektene kun inne i hodet mitt - og de er mange, skal jeg si deg...
    Is er det masse av i fryseren - til ungenes store begeistring. Trenger visstnok ikke sol for å nyte dem.
    Jeg har hamstret masse lys til denne årstiden - jeg velger å kalle den lystid.
    Koser meg, både ute og inne :)
    Ønsker deg en fin høst - og lykke til med prosjektene dine!

    SvarSlett