Velkommen

Hei hei. Så flott at du har oppdaget min blogg. Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg , så finner jeg deg igjen. De best ønsker til deg fra meg

torsdag 8. september 2011

Tente lys, bok, agurkmaske, soffa, ullteppe, glatte legger,,,en deilig aktivitet???

Ikke det at jeg er så glad i mørket, og da hverfall ikke når man er midt inni en skog....men å tenne lys er jo da litt koslig.

Synes faktisk det er godt å slippe å se alt støvet, som nå i flere månder, har svømt rundt og kastet et lite flaternede lys over vår heim....Jeg fatter ikke hvor alt kommer fra.....
Men nå er det såpass mørkt at jeg bare vet at det er der, men forhåpentligvis ikke så synlig for gud og hvermann!

Flere ganger hvert år, leser jeg om at det er såååå deilig og avslappende og tenne lys, ha på seg et deilig og mjukt klesplagg og selvsagt ha noen grå store ullsokker som ligger sånn fint dandert over leggene, ha en god bok mellom hendene og legge seg godt til rette i soffaen.....gud så delig der er, leser jeg både her og der.....men greia er at det er ingen av disse tingene som faller seg naturlig for meg.....dvs tenne lys kan jeg, MEN

Mine deilige klesplagg er de som jeg ikke bør gå med, for det er så utvasket og kanskje litt hullete,for det har blitt brukt siden 1990-tallet og de eier overhodet ikke noe hold...de henger på kroppen min sånn at for fremmede mennesker hadde trodd jeg var gravid. Sånn langt på vei......
Så dette deilig plagget har jeg ikke.......ullsokker har jeg, bare at de er strikket av restegarn og er blitt stoppet under hælene, det igjen gjør at jeg vrikker mer enn nødvendig på rompa når jeg går, for det er en sånn dutt under foten.
Skjønner du?
Ikke ligger de fint på beina for de er altfor korte til det, pluss at de lukter litt bål....les; sånne hygglige klasseturer hvor alle samler seg, skal bli bedre kjent også har noen fikset ett bål el to.....da lukter du bål nemlig......

Selvsagt har jeg sett på reklamer og den slags, at disse damene som elsker dette, har lange flotte OG glattbarberte legger.....i høstmørket!!!
Jeg bør ha det jeg og, men det har jeg da alså ikke alltid!!

En god bok har jeg da.
Men å legge meg m denne boka mellom hendene, etter at alle lysene er tent, bre over meg ett pledd så bare vet jeg at jeg har glemt noe...nemlig denne tekoppen!!
Den må jo være med for at jeg skal få det sånn som jeg leser om......men nå er ikke jeg så glad i drikke te da....
Som regel er det unger rundt meg både natt og dag, og det er sjelden jeg får nok ro til å utføre denne deilige aktiviteten....jeg er ganske sikker på at ullteppet, som mamma har strikker, klør litt, det rekker heller ikke helt rundt meg ,så da kommer jeg til å fryse på ett av bena....så når jeg har satt meg, skal sikkert ett stk barn ha mat el hjelpes på do.....

ERGO, dette m å gjøre sånne fantastiske aktiviterer og ta vare på seg selv, er ikke helt lett i praksis....det er nesten sånn jeg hadde det da jeg ble mamma for første gang:
ALLE blir så glade i det nye barnet sitt, livet får en ny dimensjon og faktisk gir livet en mening.....jeg synes det var kjempe tungt jeg og en ny dimensjon???
Joda, men jeg  hoppet ikke rundt og følte at jeg bare hadde eksistert i 30 år..jeg hadde faktisk ett liv før barnet kom og...ett godt ett.......til tider savnet jeg å kunne dusje alene og gå på do når jeg måtte...alene.....

Og sånn er det m denne tekoppen, lys, ullsokker, bok, soffa OG en agurkmaske i trynet.....det blir alt annet enn godt og deilig, og ikke ser jeg så flott ut heller...så har jeg en kveld for meg selv, hadde jeg nok gjort det jeg kunne for å få en deilig kveld....med min mann,
IKKE te, ikke ullsokk, ikke soffa, ikke ikke ikke......synes alle denne deilige aktiviteten virkelig er deilig???

En ting til; er det kveld og sånn halvmørkt pga tente lys, varmt og enda varmere m ullteppet rundt kroppen, samt en bok
Ja da hadde jeg sovnet jeg!!!

De beste ønsker fra Bollapinnsvin

4 kommentarer:

  1. He, he,he, he, he, hi, hi ,hi ,hi ,ho, ho ,ho, ha, ha ,ha
    JA, DU FÅR SAGT DET DU IDA!!!!
    Dette er nok mye mere nerme virkeligheten for de fleste av oss.
    Klem
    PS! DU er en knupp, -du vet det, ikke sandt?!?

    SvarSlett
  2. Du får jammen satt ord på virkeligheten,herlig lesing.Kjenner meg igjen i veldig mye av det du skriver her i kveld.:):)Ha en fin kveld videre med ullsokker eller uten:):)
    Klems:)

    SvarSlett
  3. He,he,
    veldig bra innlegg. :)
    Ønsker deg en fin dag videre. :)
    Klem

    SvarSlett
  4. Synes æ sjer dæ når du ska bynne me aillt derre. Hehe... Du e bare sååå hærli når du skriv.
    Klæm Binni

    SvarSlett